۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

فروش شرکت

فروش شرکت

خرید و فروش شرکت

شاید بنابه دلایل مختلفی از تجارت خسته شده باشید و یا مشارکت با شرکای شرکت شما را کلافه کرده باشد و به این فکر کرده اید که با شرکتتان چه کار باید بکنید؟!

شاید به این فکر کرده باشید که شرکت را رها کنید و دیگر فعالیتی در آن نداشته باشید که باید بگوییم این کار فایده ی چندانی برای شما نخواهد داشت زیرا مسئولیت مدیران و کارمندان و هزینه های جاری و مسئولیت‌های مالیاتی شرکت همچنان پابرجا خواهد بود.

یا شاید تصمیم به انحلال شرکت خود گرفتید که در این زمینه باید بگوییم که دست نگه دارید!موسسه ی ثبتی و حقوقی تکسفیر برای شما یک پیشنهاد خوب دارد.

با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که انحلال شرکت به راحتی ممکن نیست و نیاز به صورتجلسه و امضای کلیه ی شرکای قبلی دارد و اگر چند سال از عدم فعالیت شرکتتان میگذرد دسترسی و پیدا کردن همه ی شرکا امری زمانبر خواهد بود.

پس بهتر است به اجای اتلاف وقت و هزینه برای طی کردن مراحل انحلال و پرداخت هزینه های قانونی انحلال به فروش شرکت خود فکر کنید.افرادی که بدون هدر دادن وقتشان میخواهند صاحب شرکت شوند در این مسیر همراهتان میشوند و شرکتتان را می خرند.

موسسه ی حقوقی تکسفیر با بهترین قیمت ها حاضر به خرید شرکت شما خواهد بود پس در کمترین زمان ممکن در این رابطه اقدام کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

کدام نوع از شرکت ها بیشتر به ثبت میرسند؟

designer-working

کدام نوع از شرکت ها بیشتر به ثبت میرسند؟

شرکت های سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود امروزه از لحاظ محبوبیت و مرسومیت و تداول در ثبت از میان بقیه ی شرکت های تجاری، جایگاه بهتر و بالاتری دارند و اگر بخواهیم دقیق تر نگاه کنیم باید بگوییم که بین این دو نوع شرکت نیز شرکت سهامی خاص محبوبیت و اعتبار بیشتری را توانسته کسب کند شایات ذکر است که مراحل ثبتش نیز به نسبت شرکت با مسئولیت محدود کمی پیچیده تر خواهد بود.

با همه ی این موارد باید گفت که این هیئت مدیره ی شرکت هستند که نوع شرکتشان را برمیگزینند در ادامه ی مطلب با راه های ثبت شرکت بیشتر آشنا خواهید شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

هدف از ثبت شرکت

ثبت شرکت

هدف از ثبت شرکت چیست؟

شاید به این فکر کرده باشید که اصلا چه دلیلی دارد که هزینه کنید و از همه مهمتر وقتتان را برای ثبت شرکت بگذارید ما در این بخش میخواهیم از چند مورد از هزاران فایده ی ثبت شرکت نام ببریم که چشم شما را نسبت به ثبت شرکت باز کنیم و بگوییم که اگر این کارا نکنید چه مزایایی شامل حالتان نخواهد شد.

خوب مطلب را چندین مزایا که امروزه اهمیت زیادی دارد شروع میکنیم شما با ثبت شرکت میتوانید به راحتی در مناقصات زیادی و  همچنین مزایدها شرکت کنید و از آن طریق فعالیت حرفه ای تری را داشته باشید و سطح کیفی خدمات و محصولاتتان را به راحتی ارتقا دهید در نهایت موفقیت بیشتری حاصل کنید.

از دیگر مزایا این است که شما با ثبت شرکت خود میتواند در راستای قوانین تعریف شده برای تجارت حرکت کنید و بصورت کاملا قانونی با شرکت ها و موسسات دیگر قرار داد عقد کنید و کسب و کارتان را وسعت ببخشید.پس میتوان گفت که ثبت شرکت باعث بیشتر شناخته تر شدن شرکت شما میشود و از این جهت به تعدد قراردادهای شرکتتان کمک میکند و همین امر موجب روز به روز توسعه یافتن و بزرگ شدن شرکتتان میشود.

لازم به ذکر است برای اینکه شرکتتان را به ثبت برسانید باید به اداره ی ثبت شرکت ها مراجعه کنید و جهت بررسی و انجام امور و فعالیت های حقوقی شرکتتان نیازمند یک مشاور ثبتی و حقوقی خواهید بود که در این مسیر همراهتان باشد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

انتخاب موضوع شرکت

انتخاب موضوع برای شرکت:

در قدم اول برای ثبت شرکت باید بدانید که لازم است شما برای شرکت تان موضوعی انتخاب کنید.

انتخاب موضوع شرکت توسط شرکاء شرکت انجام میپذیرد .آنها باید با هم همفکری کنند و موضوعی را برگزینند که با نوع فعالیت شرکتشان متمایز نباشد.

بعد از انتخاب موضوع شرکت مسئله ی مهم این است که مدیران شرکت باید توجه داشته باشند فعالیت های شرکت از چهرچوب موضوع شرکت خارج نشود

عدم توجه به این اصل باعث بروز مشکلاتی برای  شرکت خواهد شد.چنانچه موضوع منتخب برای به ثبت رسیدن به مجوز نیاز داشته باشد باید حتما برای اخذ آن اقدام کنند.

نکاتی در مورد انتخاب موضوع شرکت:

  • معین و مشخص بودن موضوع

از شرایطی که برای اثبات کردن صحت معاملات لازم است میتوان به معین و مشخص بودن موضوع قرارداد و معامله اشاره کرد.طبق این موضوع عقد کردن قراردادهایی با مضوعات نامعین و مبهم باطل به شمار می آید.

  • هدف و موضوع قرار داد باید قانونی باشد

هدف و موضوع قرارداد باید حتما مشروع و طبق قانون باشد.طبق قانون نمیتوان برای یک فعالیتی که نامشروع و غیر قانونی است (مثل آموزش و ترویج علوم غیر دینی و غیر اسلامی ؛ خرید و فروش عتیقه جات و همچنین میراث فرهنگی و هنری کشور؛  ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر ؛ کارگیری از تجهیزات ماهواره ای که ممنوع میباشد ؛  نگهداری و ساخت سلاح و مهمات جنگی ؛ ساخت، خرید، حمل و فروش مشروبات الکلی و....) قرارداد نوشت.

  • موضوعاتی که نیازمند به اخذ مجوز هستند

تعدادی از موضوعات شرکت برای فعالیت نیاز به اخذ مجوز ندارند و میتوانند نزد مرجع ثبت شرکت ها به ثبت برسند. اما موضوعاتی هستند که به ثبت رسیدنشان مستلزم اخذ مجوز و تاییدیه ی مراجع مشخصی است.برای ثبت این نوع موضوعات که شامل 23 مورد کلی می باشند و هر کدام از این 23 مورد نیز خود شامل چند موضوع مرتبط به هم می شود باید حتما مجوز اخذ شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

مدارک خرید و فروش شرکت

برای خرید و فروش شرکت چه مدارکی لازم است؟

شاید بنا به دلایلی قصد فروش شرکتتان را کرده اید و نمیدانید چه مدارکی را باید ارائه دهید یا اینکه شما جزء افرادی هستید که خرید شرکت آماده را به ثبت شرکت ترجیح میدهید و میخواهید هرچه سریعتر اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای این امور عبارتند از:

  • کپی از کارت ملی به همراه کپی شناسنامه ی تمامیه اعضای شرکتتان و سهامداران جدید و فعلی
  • کپی از روزنامه ای که آگهی ثبت شرکتتان در آن چاپ شده و همچنین روزنامه ی رسمی
  • اگر تغییراتی در شرکت انجام داده اید باید از آگهی آخرین تغییرات شرکت کپی گرفته و ارائه دهید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

شرکت های تجاری با توجه به نحوه نوع اداره و تشکیل آن ها به چند گروه تقسیم می شوند؟


شرکت های تجاری شامل دو یا چند نفرند که باهدفی خاص باهم شراکت میکنند و هدف مشترکی را دنبال میکنند و در سود و زیان شریک همدیگر هستند.

شرکت های تجاری با توجه به معیارهای مختلف طبقه بندی میشوند و باهم تفاوت هایی دارند.شرکت های که در یک طبقه هستند وجهه اشتراکاتی باهم دارند که در ادامه این اشتراکات را بررسی خواهیم کرد.لازم به ذکر است که این طبقه بندی در اینجا بسته به میزان مسئولیت شرکا می باشد.


شرکت های کمیتی :

این نوع شرکت ها برای ارائه دادن خدمات بهبود و تسهیل فعالیت های شرکاء تشکیل میشوند و شرکاء در آن مسئولیتی ندارند.تعداد شرکاء و سرمایه گذاران در این نوع شرکت ها زیاد می باشند.مثل شرکت های تعاونی مسکن که هدفشان بهره دهی به شرکاء می باشد.

شرکت های سرمایه ای:

در شرکت های سرمایه ای، مسئولیت هر یک از شرکاء معین و مشخص می باشد و هر کدام از آننها تنها به میزان سرمایه ای که آورده اند مسئولیت و تعهد دارند .شرکت های سرمایه ای شامل شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های سهامی می باشند.

شرکت های شخصی :

مسئولیت شرکاء در این نوع شرکت ها بطور نامحدود است و شرکاء نسبت به تمامیه دارایی و اموال شرکت متعهد میباشند و همه ی شرکاء در قبال بدهی ها قروض شرکت مسئول می باشند.شرکت های تضامنی و شرکت های نسبی جزء شرکت های شخصی می باشند.

شرکت های مختلط :

در این نوع شرکت ها بعضی از شرکاء دارای مسئولیت محدود هستند و بعضی دیگر مسئولیت نامحدود دارند. شرکای عادی مسئولیتشان محدود به میزان سرمایه شان است و شرکای ضامن مسئولیتشان بطور نامحدود می باشد. شرکت های غیرسهامی و مختلط سهامی جزء شرکت های مختلط هستند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

مزایای خرید شرکت


  • به طور رسمی و قانونی کسب و کارتان ثبت میشود.
  • میتوانید از تسهیلات بانکی استفاده کنید.
  • میتوانید با اشخاص حقیقی و حقوقی وارد معامله شوید و قرارداد عقد کنید.
  • در مناقصات و مزایدات شرکت کنید.
  • بر اساس نوع و زمینه ی فعالیتتان معافیت از دارایی بگیرید.
  •  کسب و کارتان تحت پوشش بیمه قرار میگیرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

چه مدارکی برای ثبت تغییرات شرکت لازم است؟

مدارک ثبت تغییرات شرکت :

  • کپی برابر با اصل کارت ملی و شناسنامه ی همه ی شرکای جدید شرکت
  • افرادی که از شرکت جدا میشوند باید مدارک شناسایی خود را ارائه دهند و به اداره ی ثبت برای امضا مراجعه کنند.
  • لیست کاملی از همه ی شرکا و میزان سرمایه شان در شرکت
  • کپی از روزنامه ای که آخرین تغییرات شرکت و اعضای هیئت مدیره در آن چاپ شده.
  • حاضر شدن همه ی شرکا و مدیران شرکت برای انحلال شرکت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت