طرح صنعتی ترکیبی است از خطوط یا رنگ ها یا هر نوع شکل دو بعدی یا سه بعدی با خطوط رنگ یا بدون انها بطوریکه شکل یا ترکیب یک فراورده را از لحاظ زیبایی شناختی و تزئیینی تغییر دهد و بتواند مصرف کننده را جذب کند .

روش استعلام رایگان طرح صنعتی

روش استعلام طرح صنعتی :

شما می توانید با مراجعه نمودن به سامانه ی زیر و سپس پر نمودن فرم مربوطه اطلاعات شکل طرح صنعتی خود و علاوه بر آن حوزه ی کاری خودتان را وارد نمایید تا در هزینه های خود صرفه جویی و اتلاف وقت قبل از ثبت طرح صنعتی تان نداشته باشید.

در صورت نیاز میتوانید با کارشناسان مجرب ما در تکسفیر تماس حاصل نمایید و هرگونه سوال در خصوص اخذ کارت بازرگانی و ثبت ایده و ثبت اختراع و دیگر امور را بصورت رایگان از ما بپرسید.

این روش باعث میشود تا جلوی ارسال طرح های غیر قابل ثبت یا تکراری به سامانه ی استعلام طرح صنعتی گرفته شود و جلوی اتلاف وقت و هزینه را میگیرد.

شایان  ذکر است که شما این امکان را دارید که استعلام طرح های صنعتی دیگر رقبایتان را انجام دهید و از وضعیت انها اطلاع یابید.

برای ثبت طرح صنعتی نیاز است که قبل از هر اقدامی طرح مورد نظرتان را در حیطه ی کالاهای مورد نظر بررسی نمایید و به امکان به ثبت رسیدن آن توجه کنید.

قبل از ارائه نمودن اظهارنامه ی ثبت طرح صنعتی در اداره ی مالکیت صنعتی می شود با بررسی نمودن و استعلام طرح صنعتی از ارائه نمودن اظهارنامه ای که رد می شود جلوگیری کرد.

با توجه بر اینکه بحث بررسی و امکان سنجی طرح صنعتی زمانبر خواهد بود از سمت اداره در ابتدا کارشناسان مجرب تکسفیر طرحتان را بررسی خواهند نمود و در گام بعد اقدام به ثبت آن می نمایید.

محصول خود را باثبت طرح صنعتی انحصاری نمایید!

در بازارهای رقابتی امروزه نوآوری و کالاهای جدید حرف اول را برای کسب نمودن سهم بیشتر از بازار را میزنند و حفظ کردن

مالکیت ایده های تازه بسیار حائز اهمیت است.زمانی که ایده ای قابلیت عرضه و پیاده سازی در بازار را داشته باشد اولین گام را برای

گرفتن مالکیت طی کرده است.

هنگامی که محصول تولیدی نوآوری داشته باشد و همین امر باعث ایجاد تمایز بین آن محصول و محصولات دیگر گردد و برتری

خاصی به محصول دهد قانون نیز حامی آن خواهد بود و میتوان از دولت تقاضا ثبت و حمایت از آن را داشت.