۵ مطلب در اسفند ۱۳۹۷ ثبت شده است

ثبت تغییرات شرکت در چه مواردی الزامی است؟

ثبت تغییرات شرکت در چه مواردی الزامی است؟

  • در زمان تغییر اساسنامه
  • زمانی که مدت شرکت را از مقدار تعیین شده بیشتر تمدید میکنید.
  • هنکام انحلال شرکت (حتی اگر این انحلال به سبب اتمام انقضای مدت شرکت باشد.)
  • هنگامی که نام شرکت را تغییر دهید.
  • زمان ورود عضو جدید به شرکت یا خروج اعضا و همچنین تغییر سرمایه ی شرکت
  • تغییر مدیران یا مدیر شرکت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

برند ثبت شده چه مدت اعتبار قانونی دارد؟

برند ثبت شده چه مدت اعتبار قانونی دارد؟

بعد از ارائه ی اظهارنامه برای ثبت برند ، برند یا علامت تجاری شما از همان تاریخ تا 10 سال اعتبار خواهد داشت.صاحب برند میتواند با پرداخت مبلغ مشخصی این اعتبار را بصورت دوره های متوالی 10 ساله تمدید کند.اگرپس از پایان زمان اعتبار نسبت به تمدید برندتان اقدام نکنید به شما یک ارفاق 6 ماه میشود که باید در این مدت هم هزینه ی تاخیرتان را پرداخت کنید و هم برندتان را اعتبار ببخشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

زمان اخذ دفاتر پلمپ شرکت های غیر تجاری

 

اداره ی ثبت شرکت ها بصورت پیشفرض زمان اخذ دفاتر پلمپ در شرکتهای تاسیس شده را فعال میسازنند و شرکت های تازه تاسیس کافی است فقط مدارک خود را تکمیل کنند و اوراق و اسناد لازم را ارسال نمایند.شرکت هایی که یک سال از تاسسیشان میگذرد باید دفاتر خود را تا پیش از اتمام اسفند ماه اخذ و سپس پلمپ نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

اخذ پلمپ دفاتر چیست ؟

همه ی موسسات غیرتجاری و سازمان هایی که قوانین مالیاتی شامل آنها میشود باید دفاتر قانونی که دفتر کل و دفتر روزنامه میشود را از سازمان امور مالیاتی تحویل بگیرند و کلیه امور و فعالیت های مالی خود را در آن بنویسند.

شرکت ها و موسسات غیر تجاری باید با در نظر گرفتن آیین نامه های تحریر دفاتر قانونی ٫ تراکنش های مالی خود را کاملا خوانا و بدون هیچگونه خط خوردگی به تحریر در بیاورند (این دفاتر قانونی در اداره ی ثبت موسسات غیر تجاری و ثبت شرکت ها پلمپ میشوند) سپس در انتهای سال مالی و هنگام تحویل اظهارنامه ی مالیاتی خود٫این دفاتر پلمپ شده ی قانونی را نیز به دارایی تحویل دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

اخذ کارت بازرگانی

براساس قوانین گمرک در عرصه ی تجارت برای صادرات و واردات کالا لازم است که کلیه ی اشخاص حقیقی و حقوقی کارت بازرگانی اخذ کنند.در ابتدا باید بازرگانان موسسه ی خود را به ثبت برسانند و سپس دارای دفاتر پلمپ باشند و در اتاق بازرگانی محل خود عضویت داشته باشند.بازرگانانی خواستار صدور کارت بازرگانی می باشند  باید توسط فرم های اتاق بازرگانی اطلاعات لازم در مورد تجارت خود را به اتاق بازرگانی منتقل کنند و دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرف آنها باشند.بر اساس ماده ۲ قانون صادرات و واردات کارت بازرگانی مجوزی است که به اشخاص دارنده اجازه ی تجارت خارجی را میدهد .کارت بازرگانی از هنگام صدور تا یکسال اعتبار دارد و پس از پایان اعتبارش با ارائه ی مدارک لازم مجددا قابل تمدید است.با داشتن کارت بازرگانی میتوان علائم تجاری و برند های لاتین را به ثبت رساند همچنین برای صادرات کالا های مجازو ثبت و ترخیص کالا ها نیاز به این کارت دیده میشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت