میتوان گفت که با ثبت طرح صنعتی ،می شود به راحتی از هرگونه کپی برداری غیر مجاز از آن جلوگیری کرد.ثبت طرح صنعتی به کالا یا تولید شما اعتبار می بخشد و در نهایت به شکل یک دارایی تجاری باعثبرای بیشتر شدن اعتماد مصرف کنندگان به محصولتان می شود.
یک طرح صنعتی معتبر نشانه ای است از موضوع و موقعیت محصول، ریسک هایی که  کمتر توسط مصرف کنندگان درک شده و هزینه های پایینتر مصرف کنندگان جهت پردازش و جمع آوری اطلاعات برای تصمیم گیری. از این رو باید گفت که مسائل مربوط به علائم تجاری و برند و طرح های صنعتی طبق تاثیراتی که بر موضوعات مرتبط با انسان دارند لایق توجه بسیار می باشند.
طرح صنعتی برای معرفی جنس از نظر کیفیت آن محصول است و میتوان آنرا وسیله دانست که در مقابل رقابت تجاری،تجار با استفاده از آن،نوع جنس محصولشان را به خریدار عرضه میکنند و در حقیقت  آن را ضامن مرغوبیت جنس می دانند.
امروزه شاهد آن هستیم که اغلب اجناس به طور یکنواختی تهیه میشوند و مردم فرصت کافی برای کنترل مرغوبیت آن ها ندارند ازاین رو اهمیت این موضوع خیلی زیادتر می شود.
به این ترتیب،درمی یابیم که  علامت و طرح،مشخصه ای از جنس است .بنابراین ، فقط آماده نمودن یک طرح صنعتی نتیجه ی نهایی روند طرح ریزی نمی باشد ، بلکه هدف نهایی « ثبت طرح»  است.