شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که قانون چگونه حامی اختراع به ثبت رسیده خواهد بود؟
ما در این مطلب به سوالتان پاسخ خواهیم داد پس با ما همراه باشید.
بعد از اینکه اختراعتان این قابلیت را پیدا کرد که به ثبت برسد البه باید در اینجا یاد آور شویم که اختراعتان اگر از موارد زیر باشد هیچ شانس برای به ثبت رسیدن نخواهد داشت :اختراع شما نباید جزء کشفیات و همچنین نظریات مربوط به علم و هنر باشد
،اختراعتان نمیتواند شامل امورو شیوه ها در جهت درمانی چه برای درمان کردن انسان ها و چه حیوانات باشد، اختراعاتی قبل از شما به ثبت رسیده اند را نمیتوانید به نام خودتان مجدد ثبت کنید! ،اگر اختراعتان با شرع و موازین کشور و اخلاق حسنه در خلاف باشد به ثبت نمی رسد ، فرآیند های بیولوژیکی همچنین منابع ژنتیک و اجزاء ژنتیک تشکیل دهنده ی آنها به عنوان اختراع قابلیت ثبت را ندارند.
خوب به مبحث اصلی مطلبمان بر می گردیم بعد از ثبت شدن اختراعتان و زمانی که حق مالکیت اختراع را به عنوان مالک کسب کردید قانون این امکان را خواهد داشت که از اختراعتان به دو صورت حمایت نماید : حمایت ایجابی و حمایت سلبی.

حمایت ایجابی : حمایت ایجابی به این معناست که به دارنده اجازه میدهد تا از تلاش و خلاقیت ذهنی خود بهره ببرد.

حمایت سلبی : این نوع حمایت باعث میشود تا سایرین به حقوق حاصل از ایده های ذهنی و فکری مخترع احترام بگذارند و نتوانند بدون اجازه ی مالک ، این حقوق را نقص کنند.در این مورد مخترع اجازه و حق انحصاری نسبت به واردات ، صادرات ، تولید ، عرضه جهت فروش فروش و در نهایت استفاده از کالاها یا فراورده هایی که مستقیم از فرایند بدست می آیند را خواهد داشت.